Buksmärta UNS

Fick igår morse vad jag trodde var en hemsk magkatarr. Den höll i sig hela dagen trots 20x2 Omeprazol. Imorse hade en smärtvandring skett så smärtan satt nere i höger fossa istället (blindtarmsstället), jag var palpöm över McBurneys punkt, indirekt palpöm och släppöm vä fossa och var bombis på att jag skulle ligga på op-bordet innan dagen var slut.
 
Jag fick sjukanmäla mig (för första gången under hela min AT tror jag) med stor ångest eftersom allt dagens arbete skjuts upp till morgondagen (det där med egen tidbok alltså). Men timmarna har gått och den där lokala peritoniten har lyst med sin frånvaro och då vägrar jag gå upp och skämma ut mig på akuten. Jag hoppas därför att det är min diffdiagnos "cystruptur" som hänt och att jag mår helt bra imorgon.
 
Nu ska jag fortsätta att tycka synd om mig själv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0