Impulsköp 2012

Det var lugnt på jobbet. Jag tänkte se om jag kunde slentrianbjuda på en bil för framtida behov. Jag rycks plötsligt med i budgivningstävlingen på en bil jag knappt kollat upp.


Jag vann.



30 min senare ringer kvarndammen upp och meddelar att bilen ska vara hämtad och betald inom 5 arbetsdagar. I Göteborg. Woops.


4 FAILS med detta:
1. Jag jobbar dessa 5 arbetsdagar utan möjlighet att ta ledigt.
2. Bilen går på 10000kr mer än vad jag just nu äger och har.
3. Jag har ingenstans att ställa biljäveln.
4. Det tillkommer skatt, försäkring och övriga bilutgifter.


4 AWESOMES som hände:
1. Min pappa som är nybliven pensionär ska ändå komma och hälsa på i helgen. Och är ledig på måndag. Så han erbjöd sig att åka tåg ner och hämta den åt mig (♥världens bästa pappa♥)! OCH jag hittar en tågbiljett, 1:a klass Falun-Gbg åt honom på måndag för 541kr.
2. Jag får lön imorgon, och har då råd med både bil och liv denna månaden.
3. Jag gick in på Kopparstadens "lediga pakeringsplatser". Jag hittar en garageplats i mitt hus (dvs jag kan ta hissen ner till bilen) med sista anmälningsdatum IDAG. Och ledig från nästa torsdag. Sjukt.
4. Skattschmatt - JAG ÄGER EN BIL!!! (och Priusens årsskatt är 360kr/år)




Ovan: Min bil.

Kommentarer
Postat av: Åsa sis

Grattis till bilen! Vilken röta du hade med allt. Det var meningen! Vi kanske kan åka på roadtrip när jag kommer hem? Hofors till exempel. Puss o kram!

2012-05-24 @ 23:05:28
Postat av: Kristin

haha, tack! Såklart vi ska göra det! Haha, Hofors - världens ände, jag såg bilderna från vår roadtrip där alldeles nyss och garvade

2012-05-25 @ 16:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0