Framtids(k)val

AT-tjänsten flyter på i sin lugna mak enligt de förbestämda blocken jag måste utföra, då det plötsligt slår mig att jag (förhoppningsvis om AT-tentan går vägen) är leg.läk i februari -13!
 
Så nu måste jag plötsligt komma på vad jag vill bli, söka ett jobb, få ett jobb, veta var vi ska bosätta oss, skaffa boende i ny stad, trivas på det nya sjukhuset/vårdcentralen, trivas och hitta kompisar i en ny stad. Och allt detta ska klaffa i form av någon slags smidig överföring. FML.
 
Kul att jag inte ens vet säkert vilken läkarinriktning jag dras mest åt längre, att jag suger på att skriva personliga brev, att jag inte alls har någon uppfattning om andra städer och deras beboelighet, att jag är ute ur alla bostadsköer jag nånsin stått i för att jag glömt att logga in 1ggr/år.
 
För enkelhetens skull radar jag upp alla specialiteter jag skulle kunna tänka mig:
  • Kirurgi
  • ÖNH
  • VC
  • Medicin - Lunga (ffa i Falun)
  • Medicn - Kardiologi
  • Hud
  • Narkos
  • Gyn
..Och städer som är möjliga för oss (iaf tillfälligt framöver):
  • Uppsala
  • Norrtälje
  • Gävle
  • Göteborg
  • Övriga städer inom 1h-radie från Stockholm som jag inte har någon uppfattning om
Blunda och välj?

Kommentarer
Postat av: K

Jag röstar för Gävle eller Uppsala, för där i krokarna kommer nog jag att hamna, iaf den närmaste tiden. :) Avseende specialitet tror jag på att låta magkänslan styra, och då även ta med i beräkningen om arbetsplatsen är trevlig, oavsett vad de pysslar med. Man kan ju alltid ta ett vikariat och testa ett halvår och se om det passar, svårt att gissa sig fram när man inte fått pröva på något område riktigt ordentligt. Ser fram emot att få tillbaks dig på närmare håll i alla fall. ;)

2012-07-10 @ 22:55:49
Postat av: johanna

Håller med. Vicka runt lite, det ordnar sig!

...inget stanna-i-Falun-sug?

2012-07-14 @ 04:08:46
Postat av: Kristin

Ja, det lutar åt vik och slumpen och uppsala:) Ja, jag gillar verkligen dalarna, men det är ju fler som ska med på tåget så att säga ;)

2012-07-23 @ 15:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0