Ett skämt skämt

Jag åkte 120 mil t.o.r till Öland i helgen. På söndagen inser jag att min främre registreringsskylt inte har mitt reg.nr, utan ett liknande.
 
Hela dagen (under samtidigt arbete på Säter) går åt till att polisanmäla detta, skapa en provisorisk skylt i fönstret (för den falska skakade av på en grusväg för att den var dåligt fastsatt, not to be found) och försöka beställa ny skylt på internet. Det visar sig att bilägaren till det andra reg.nr har min skylt på sin bil (en budbil i Sthlm som åker med varor till dalarna) och vi vet inte alls när eller hur detta hänt. Det antas vara ett s.k. practical joke (läs det med syrlighet i rösten) som gjorts när bilarna stått bredvid varandra.
 
Nu kommer jag åka skyltlös hela veckan och riskera böter (för polisens öppettider för provisorisk skylt är härliga 9-15 i Borlänge. Kul för en arbetande människa), bekosta nya reg.skyltar samt att detta har tagit upp dyrbar polistid som skulle kunna ha ägnats åt t.ex... brott.
 
Men kul skämt, vem det nu än var. Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0