Flyttflyttjobbjobbstressstress

Helgen bara svischade förbi återigen. 40mil t.o.r med fullpackad bil till Uppsala också, som de senaste 5 helgerna. Alla julklappar är dock inhandlade (tror och hoppas jag), allt som går att packa ner i lägenheten är nedpackat inför flytten på tisdag och min tidbok på jobbet är proppfullbokad fram till jul (men no stress). Sen ska jag bara hetsflyttstäda tisdag och onsdag efter jobbet inför slutbesiktningen på torsdag. Tur att man inte brukar vara trött efter jobbet. Jag sneglade längtande på offerter för flyttstäd. Men snålade ihop när de sa priset 1700kr efter RUT-avdrag. Jag kommer ångra mig på tisdag kväll.
 
Så här ligger jag och tittar på det tomma ekande rummet med fönster utan gardiner och bara längtar tills flytten är färdig så jag därefter kan avsluta min AT och äntligen flytta ner och ihop med B och en lugn tillsammansvardag utan allt flängande. Och drömmer i smyg om att vi kanske kan ta en lång semester till långtbortistan utan krav efter mitt 6-månaders vikariat. Drömma måste man väl få.
 

Kommentarer
Postat av: Asa sis

Du har verkligen nagra oxveckor framför dig, men sedan blir det bättre! Ni kommer bo tillsammans och du far en vardag med mindre fläng. Jag tänkte dessutom pyssla om dig i jul lillstrumpis!

2012-12-18 @ 13:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0