Kontraster

För två veckor sedan jobbade jag så mina nackmuskler krampade ihop till halva storleken. Så att jag vaknade varje morgon med spänningshuvudvärk. Jag fick skäll inför alla på morgonmötet av en bakjour för att jag "ringt och stört med en fråga". Så att jag vaknade med en klump i magen.



Den här veckan har jag varit på ger-rehab. På ett demensboende där en personal stod och kramade en patient som var orolig, istället för att ge 10mg Stesolid. Med bättre effekt. På ett hembesök där jag fick nybakta bullar och kaffe i ett kök med gammal dalainredning och utsikt över sjön, för att vi hade tagit hand om henne så bra.



Jag gillar den här veckan bättre.

Kommentarer
Postat av: K

Med det där beteendet har inte den där bakjouren gjort sig förtjänt av varken kram eller Stesolid den dag då vår generation ska ta hand om honom/henne...

2011-12-02 @ 20:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0