Från botten till toppen

Måndag på akuten: Beställer rtg av fel kroppsdel, glömmer kolla distalstatus och får min handledare att börja fundera på att anmäla mig i förväg själv - så att patienterna slipper göra det. Jag funderar på att lämna in avskedsansökan och börja jobba med att odla myrfarmar. Typ.

Tisdag på akuten: Jag vågar typ inte ens andas, jag är seg och tar typ 4 patienter på hela dagen. Men gör i alla fall inga fel. Tror jag.


Onsdag på akuten: Jag handlägger ryggtrauman, lugnar patienter och pratar med anhöriga som en riktig doktor. Jag lägger ben tillrätta och lägger femoralisblockader perfekt. I'm on top on things (och glömmer därför både äta och gå på toa på 8h)




3 pass kvar på akuten den här veckan. Pliiiiiz, låt det bara fortsätta uppåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0