Dag 20 – Den här månaden

Den här månaden.

Jag har varit världens sämsta läkare. Jag har varit världens bästa läkare. Jag har varit en bra vän. Och jag har varit en sämre vän. Jag har varit en dålig människa. Men även en bra. Jag har snackat skit om folk. Och har stått upp för andra. Jag har varit svartsjuk. Och jag har varit kärleksfull. Jag har gråtit. Och jag har skrattat. Och jag har skrattat medan jag gråter. Jag har ångrat saker jag aldrig gjorde. Och jag har ångrat saker jag gjort. Jag har gått runt en hel ledig dag naken. I alla fall tills jag stekte kött och fick stekhet olja sprätt på magen. Jag har sett andra laga mat nakna. Jag har åkt till ställen jag önskar att jag inte behövt göra. Jag har sagt farväl. Och jag har tröstat andra. Jag har sytt en sommarklänning på en kväll. Jag har gått på bio. Jag har funderat på var mina pengar tar vägen. Jag har sovit för lite. Jag har flängt för mycket. Jag har längtat.


Jag har drömt att jag simmade under vattnet och en delfin kom fram och pussade mig. Med ett riktigt smack. Jag har vaknat lycklig.

Kommentarer
Postat av: K

Livet, låter det som. Och du är helt underbart fantastisk - just precis som du är! Kram.

2011-07-23 @ 11:00:52
Postat av: Anonym

Tack K, precis vad jag behövde höra! Jag tycker alldeles minsann att det gått för långt mellan te&prat-gångerna nu:) kram!

2011-07-23 @ 17:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0