Smile though your jaw is aching ...

Det roliga med att gå till tandläkaren idag var:

1. Man såg att de tänkte "dumma unge" när jag sa att jag inte hade varit hos tandläkaren på 5 år.

2. Tandhygienistens närmaste extatiska flämtande när hon såg min tandkvalité (det ÄR någon böjelse de har).

3. Att återigen få den klassiska frasen "Har du hört talas om tandtråd?" när de hittar min tandsten.

4. Att de digitala röntgenplåtarna nuförtiden är så stora att min käke höll på att hoppa ur led när vi skulle få in den i munnen.

5. Att tandmänniskan alltid ska fråga frågor precis när man har 5 bomullsstavar i munnen, blödande tandkött och torr tunga. Hon får skylla sig själv att jag dreglade blodigt slem ner på hakan vid svaret.

6. Att man ändå ler och säger "tack så jättemycket" när man betalar i kassan trots att hela underkäken pulserar och man har blodsmak i munnen.



"The smile made by good saliva"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0