Dag 05 – Vad är kärlek?

Kärlek är alla små gester som görs utan självvinning.

Kärlek är att säga att man är vacker, och mena det, när man känner sig som fulast.

Kärlek är att ha med sig en påse lakrits trots att jag ljuger och säger att jag inte vill ha. 

Kärlek är när min syster sitter uppe en hel natt, trots att hon själv är sjuk, och masserar vår kanins mage när han har ont.

Kärlek är att vara med min familj när man inte setts på länge, men det ändå känns som igår.

Kärlek är när Brumma ylande sprang ut för att möta oss så hon ramlade på isen. Men fortsatte springa haltande ändå.

Framförallt är kärlek inte så himla enkelt som det verkar.

Försök till "handhjärta" av undertecknad. Det är klurigare än vad det verkar också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0