Dag 03 – Mina föräldrar

Min mamma kingade alltid håret på mig som liten. Ni som inte vet vad kinga är, går miste om något. Tror kanske att det har skapat ett livslångt beroende av att bli kliad i håret. Mamma är alltid mån om att man ska vara safe och sound. Och pysslar alltid om och lugnar alltid ner en när man är sjuk. Kollar man på foton på min mamma som ung så är det som att det vore jag som stod där. Jag hoppas att jag ärver hennes förmåga att knappt ha en enda rynka vid 58.

Min pappa pratar alltid jättehögt i telefonen. Och skrattar ännu högre. Han har typ världens bästa kondis och är en stor förespråkare för reflexväst och handsfree. Pappa hämtar en var man än är och ställer alltid upp vare sig det gäller pingisträningsskjuts eller flyttning. Han har ett ruggit bra lokalsinne och hittar i städer han inte varit i sedan -73. Det ärvde inte jag. Jag är pappas flicka och får därför ofta verktyg, borrar och teknikprylar i julklapp. Min syrra får verktyg med rosa fluff på istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0