En dag i dalarna.

Jag har lärt mig:

  • Loppisar finns ÖVERALLT. Jag hade inte varit på ett enda i hela mitt liv. Nu har jag varit på 5.
  • Traktor + mycket ved = bättre ansett än en platt-tv
  • Jag har min lycka säkrad om jag flyttar till Dalarna. Jag har redan fått komplimanger av en 60-årig alkis som luktade urin, rök och sprit för min "enormt fina 50-talsklädsel" (en trasa från gina tricot). Samt en trebarnsfar.
  • Bjurs är "Dalarnas schweiz". Dvs det är backar överallt. Och de går aldrig nedför.
  • En del dalkullor får ha två män hemma. En som tar hand om gården medan man är och handlar mat med den andra. Score.

Kommentarer
Postat av: karl

"Och de går aldrig nedför"... haha

2010-08-15 @ 21:55:51
URL: http://petitesser.se/motvind

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0