Take home message

Jag vet. Två inlägg på en dag. Crazy times.

Men idag hade vi miljögiftsföreläsning. Take home message var:

- Våra kroppar innehåller 250st olika konstgjorda ämnen ackumulerade i kroppen. Dessa fanns inte före 1945.
- 3% av alla konstgjorda ämnen som finns är utredda för hur de påverkar kroppen och naturen. Känns stabilt.
- Har man en kanariefågel i köket när man steker i hög värme i en teflonpanna dör den jäkla fågeln.
- Mäns penisar har blivit mindre med åren och spermiekvalitén sämre pga av alla östrogenutsläpp (Så sluta för guds skull!!). Fiskarna byter även kön och alligatorerna slutar reproducera sig (och ja, det är tydligen en dålig sak).
- Äter man alfa-alfa groddar får man enorma bröst pga att de innehåller östrogen. (Hur har jag kunnat missa detta? Synd att man råkade äta beta-beta groddar istället..)
- Äter man sjukt mycket vitkål så får man struma.
- Mödrar som masserat sina söner med lavendelolja när de är små (Jag visste inte att detta var ett utbrett problem, men fine.) gör att dessa gossar utvecklar prepubertala bröst. Obehagligt.
- Smaksatta teer smaksätts med samma ämnen som "smaksätter" duschcreme. Smaka på det ni.
- Lägg inte plast och konstiga saker på majbrasan. Och lägg för guds skull inte den sedan dioxin-förorenade askan på komposten sen! Om du inte vill få klor-acne i ljumskarna.
- Nappflaskor och nappar innehåller farlig plast. Dålig plast har en märkning av "7" eller "PC" i botten. Typ som alla matlådor och plastfolie.
- Värm inte plastlådor i mikron. Och lägg aldrig varm mat för att svalna i plastlådor. (FAIL. Kan detta förklara min extra arm?)
- Bilar innehåller all farlig plast som finns. Därav är doften av "ny bil" - doften av död.
- Och sist men inte minst.. ÄT INTE ÖSTERSJÖNS FISK! Om du inte vill ha en liten penis eller en sammanväxt livmoder dvs.


Hoppas ni inte blir oroliga. Själv satt jag och långsamt klunkade i mig en Red bull medan jag lyssnade och såg i innehållsförteckningen att jag drack bl.a. riacin, inositol, pantotensyra, xanrangummi och något som kallades "övriga tillsatser". Och det har ju inte blivit något fel på mig!

Kommentarer
Postat av: Fatoma

LOL! Och definiera "något fel", söt. :P

2009-09-23 @ 18:50:15
URL: http://fatomasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0