En helt sjuk dag.

Japp, Kristin har fått lite ont i halsen och feber, men är inte svin-förkyld (än), om ni ursäktar min dåliga vits.

Dagen har spenderats i soffan drickandes vatten och kollandes på katastroffilmer för att inse att "det kunde ha varit värre". Skrattade högt (eller ja, så högt halsen tillät) åt minnena från Armageddon-tittandet med syrran. Hur den amerikanska flaggan på något sätt alltid dyker upp vajandes i bakgrunden när någon säger nåt bra, eller patriotiskt. Hur man uppenbarligen kan skjuta sig ur en rymdfärjas tjocka väggar med hjälp av en kulspruta. Och hur mänskligheten kan räddas av en plastig joystick kopplad till en låda med hjälp av en telefonsladd. Fantastisk underhållning.

Att ha underbara vänner som dyker upp med äppelpaj, akutlakrits, kakor, citron, fruktcoctail och omtanke gör ju inte dagen sämre. Jag märkte inte ens det livrädda uttycken i deras ansikten när jag uppenbarade mig i dörren.

Dags att åtegå till soffan för att förkovra mig i mina nyss anlända filmer från cdon. Även om jag måste erkänna att dagen rubbades lätt när de skickat "300" istället för "Jane Eyre". Men shit happens.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0