Tecken på att du måste städa:

Det var nasty-saturday med tjejerna hos moi. Jag gjorde mig till och dammsög, tog bort alla enorma hårbollar som låg lite här och var, diskade, städade toan och tvättade. De skulle inte få veta att jag i verkligheten är en hobo-slusk som vältrar mig i smuts.

Följande händer:
- Tjejerna anländer.
- Anna, som är dammallergiker, börjar nysa och får quinckes ödem. Detta trots en grundmedicinering med en ny bra medicin dagligen och nässpray + en donerad loratadin från undertecknad.
- Louise får "torra ögon av linserna".
- Fattema börjar snörvla och klia sig i ögonen.
- Anna säger "Det här är det värsta allergianfall jag haft" samt "Tack för iriten" och går.
- Johanna är helt opåverkad.
- Alla går hem i ren självbevarelsedrift.
- Jag sitter ensam kvar.

Eller ja, jag har nog någon miljard kvalster som sällskap. Uppenbarligen.

Imorgon ska jag städa.



Kommentarer
Postat av: johanna

hahahaha du och jag tål mer än det där liksom. Stackars Anna, om hon någonsin hälsar på hos mig så blir det med livet som insats

2009-10-18 @ 00:49:26
URL: http://drnanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0