Lady Kristin

I lördags var det jubileumsbal.

  • Jag stassade upp mig i min svarta blåsa.
  • Jag lockade håret i en timme, för att sedan inse det misslyckade resultatet och slänga upp skiten i en taskig rufsboll i nacken istället.
  • Jag och tejerna ringde en taxi för att ta oss till förfesten. En väntande halvtimme senare ringer vi upp taxibolaget och undrar var biljäkeln är - och får svaret att de redan varit på adressen, fast hämtat upp ett annat gäng istället för oss. Vi får ingen ursäkt.
  • En ny taxi kommer. Han kör som en snigel så det kostar 150 spänn för typ 1 km och vi får ingen rabatt för vår 45min extra väntan och missande av förfesten. Jag blir kvar sist i bilen och får betala.
  • Jag hittar min kavaljer i träningsbyxor 10 min innan balen börjar.
  • Jag och Louise står och lägger upp ett par frackbyxor för hand istället för att förfesta.
  • Jag glömmer bort  att det är en fin middag och skriker "HOHOHOHO" och gör passande hockey-armrörelser till detta under högtidliga tal.
  • Min mobil ringer under nästa tal. De två närmsta borden vänder sig om och tittat uppgivet på mig.
  • Min laktosfria efterrätt smakade tallbarr, så jag äter en vanlig laktos-efterrätt istället och blir gasig i kistan.
  • Jag råkar prata om hjärnoperationer under maten så att alla tappar matlusten och tycker att jag är dum i huvet.
  • Jag pratar högt om IBS bland folk jag inte känner och avslutar med "nej, nu ska jag gå och bajsa".
  • Jag får i slutet av balen ont i huvudet och lägger mig på en soffa. Alla tror att jag däckat.
Jag är som gjord för baler. Jag förstår inte att jag inte blir medbjuden oftare.


Kommentarer
Postat av: Lin

"ont i huvudet"!? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! din mytoman!

2009-12-01 @ 10:29:37
Postat av: Kristin

hahahahha, jag hade ont i huvet!!........................också:P

2009-12-01 @ 17:36:04
URL: http://farfiolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0