En guide i att producera svett.

PUH! Att jag aldrig lär mig att jag inte är en sån där värme-ligga-och-pressa-i-solen-människa. Men shit the same, jag härdas just nu på malta där det typ aldrig är mindre än 32+ grader och 98% luftfuktighet. Att jag sedan ser ut som en blek, sladdrig sill bredvid Sofia som hoppar omkring smal och beige (Ja, jag valde beige) gör ju inte saken bättre. Men jag kanske anses som typ "exotic vanilla whale", vem vet?

Lite kuriosa från resan:

- Vi började med att snåla in på flygplatstransfern som skulle kosta 8 euro och ta 30 min. Istället tog vi svettiga lokalbussar utan att veta var vi skulle i ca 2,5 timmar och sparade in 6 euro. Så värt.
- Första hotellet hade 120% luftfuktighet och en fläkt som såg ut att haverera vid varje snurr. Boendet steg inte heller i rang eftersom man fick ligga och svettas av oro varje gång brandlarmet började ringa pga något fel. Tror vi. Detta hände varannan timme. På natten. 
- Bussarna fran 50-talet har ingen AC. Punkt.
- Vid det härliga havsbaden flöt då och då stim av bränn-maneter upp bredvid en. Relaxing.
- Min väska ökar på något mystiskt sätt med 10 kg i vikt när det är varmt och vi ska byta boende och leta ställen. Skumt.
- Jag ser sjukt het ut i min fynd-baddräkt for 29kr.
- Om man är sjösjuk på en liten båt så ska man ligga helt still och blunda resten av resan man betalat dyra pengar för.
- Man kan svettas om verkligen HELA kroppen samtidigt.
- Jag envisas med att alltid beställa maträtter med 'fresh cream' i. En självsadistisk del av mig själv måste gilla att se ut som en spärrballong.


Fast Malta är riktigt härligt faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Lin

COMINO COMINO COMINO, säg att ni varit på comino! åååååååååh jag blir alldeles varm inombords när jag tänker på dom arga busschaufförerna som hatar turister och bussarna utan ac ^^ malta är ett litet paradis!!! har ni varit på paparazzi än?

2009-08-17 @ 23:14:36
Postat av: Kristin

Vi har gjort commino OCH atit pa paparazzi;) Malta ar underbart! Men har troligen inga latar om "glada busschaufforer, nej. Go banans var stangt. Noooo, jag skulle gora en aaaargh-troja:( aaaargh..K

2009-08-18 @ 19:56:54
URL: http://farfiolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0