"Är det där ditt dryckeshorn, eller är du bara glad att se mig?"

"Hade de cyklar på medeltiden? höhö"

Denna fras har vi nu fått höra x antal gånger under de få dagar vi cyklat fram och tillbaka mellan stugan och visby, och alla tror att de är först att komma på detta.. skämt. Det är inte alls så att vi vill peta dem i ögat med våra nyinköpta dryckeshorn (och nej, vi kompenserar inte för nåt).
Jag tänker inte heller nedlåta mig till att nämna något av de dåliga skämten som dragits om hornen som hänger där och dinglar bredvid läderpungen *fnissar hysteriskt - fast värdigt*

Våra medicinska kunskaper har kommit till pass när Karolina valde att lägga sig ner i en kurva med lösgrus med cykeln. Tack och lov klarade sig kläningen oskadd. Och Karolina ser fram emot sin nya permobil. Eller ja, det är ju medeltiden, så det kanske blir ättestupan istället som Louise sa.

Och vi blev till vår stora förvåning inte utvalda till riddarnas damer på tornespelen. Världen är ur led. Men tack och lov fick vi tre plingningar och sju tutningar, som sig bör, när vi cyklade 5 mil t.o.r. för bad i Tofta.




Pizzapaus vid domkyrkan.



Om man inte drar in luft genom näsan när man dricker, så smakar det inte djur.
- en upptäckt av mig och johanna

Kommentarer
Postat av: Lin

Gnn.. K! Medeltidsklänning á la Rambo! Ni är jättefina flickor!

2009-08-07 @ 14:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0